BOMBACI MEHMET ÇAVUŞ (UNUTMADIK)

bombacı mehmet çavuş

''SAĞ KOLUMU KAYBETTİM AMA SOL KOLUM VAR''
Seddülbahir ve Conkbayırı'ın büyük kahramanlarından biri idi.Bombacı Mehmet Çavuş'tu.Bu kahraman Anadolu çocuğu ingilizlerin siperlerimize fırlattığı el bombalarını korkusuzca heme yakalar,karşı tarafa fıtlatır.
İngilizler bunu anlamış olacaklar ki bombaları bir kaç sayı saydıktan sonra fırlatarak Mehmet Çavuş'un iadesini önlemeye çalışmışlardı.İşte böyle bir bomba Mehmet Çavuş'un elinde patlayarak sağ elinin bileğinden kopmasına sebep olmuştu.

Bu yiğit delikanlı vazife şuuruyla hastaneden tabur kumandanına yazdığı mektupta şöyle diyordu:
''Sağ kolumu kaybettim,zarar yok,sol kolum var.Onunla da pekala işgörebilirim.Beni müteesir eden ve yine kıtama iltihak edip düşmanla çarpışmama mani olan şey yaramın henüz kapanmamış olmasıdır.Hastahaneden kurtularak halen harbe iştirak edemediğim için beni mazur görünüz,affedeniz muhterem kumandanım...''
RUHUN ŞAD OLSUN
ŞÜKRANLA ANIYORUZ...

[slaytyerim] Bombacı Mehmet Çavuş sesli slaytı‏
http://www.slaytyerim.com/slaytlar/doc_details/201-bombacmehmetcavu.html
Kaynak:Slaytyerim

Yorumlar

DÜDÜKLÜ TENCERE dedi ki…
Güzel konular seçiyorsun, beğenerek okuyorum. Teşekkürler..
tasarım mekani dedi ki…
Blogunda buna yer verdigin icin tskler... medinem
mehbup dedi ki…
Unutmadık onları,onlar bizim kahramanlarımız..Teşekkürler..
Adsız dedi ki…
ya yine üzdün beni ya:))ne kadar fedakarlarmış.
tasarım mekani dedi ki…
Çok güzel konulara değiniyorsun...
Seni ilgiyle izliyorum...
Teşekkürler
ŞANSLI
Adsız dedi ki…
Bu vatan bu günlere böyle sayısız kahramanla ulaştı.Özellikle yeni nesillere bu kahramanları ve o günleri unutturmadan sık sık hatırlatmalıyız.Yalnız 18 MART'da yada 30AĞUSTOS'ta ve benzeri günlerde değil fırsat buldukça.Sağol Mehtabım sevgiler