Söylence - İsak İle Mehbup


Bloglarda yaşanan sorunlardan dolayı, bloglara ziyaret edemedim. Yakaladıklarıma girdim.Baktım olmuyor,gel dedim, google mehbup yazdım,bakalım ne çıkacak.Sağolsun google amcam tüm seceremi döktü:) İlk sırada blogumu gösterdi:)) Ne var ne ne yok diye kontrol ederken izlesene.com da mehbup gördüm,şok oldum.. Bu da ne dedim merak ettim.Aklıma Kıbrıs da yaptığım gösteri geldi. ''Üsküdara Gider İken'' şarkısını arkadaşla birlikte canlandırmıştık,çok güzel olmuştu..Bu arada bir maziye gittim geldim.Anılar anılar anılar..Biri eğlence olsun diye koydu düşündüm,benim iznim olmadan koyamazlar diye düşünüyorum,çok şükür değilmiş..Peki videoda ne vardı mehbup'un arapça yazılışı vardı, ders anlatımını gösteriyordu.Mehbup'un arapçadan geldiğini biliyordum..
Mehbup isminin anlamı '' sevilen, sevilmiş ve sevgili''
Birde facebook hesabı gördüm, o benim hesap değil..Benim facebook hesabım gizli tutuluyor..Belirtiyim de yanlış kişiye mesaj atılmasın.Bu olayla önceden karşılaştığım için ufak bir bilgi vermek istedim.
Tekrar sayfalara bakarken ilginç bir şey gördüm. Küçükken bu hikayeye benzer bir hikaye duymuştum. Ama o zamanlar küçükken insan ne duymak isterse onu duyar ya..Sonra unuttum gitti.. Hikayeyi okuyunca çok üzüldüm, ben daha farklı biliyordum.Hikaye demeyeyim de bir söylence olarak karşıma çıktı.

Söylenceyi olduğu gibi yayınlıyorum..

SÖYLENCE - İSAK İLE MEHBUP
İsak ile Mehbup iki gardeş kengere gitmişler. Topladıkları kengerleri torbaya doldurup evlerine dönilermiş.Kengerleri Mehbup daşimiş.Susaduhlarında bir gözeye gidip su içerken bahmişlerki torbada kenger galmamiş. Torba delikmiş. Bütün kengerler tökülmiş.Buna çok gızan Isak Mehbup'un başına külbe ile vurmuş öldürmüş.Allahda İsakı başında külbe olan kuşa döndürmüş.Şimdi her kenger mevsimi (Mayıs ayı) kuş (isak) suçunu itiraf edip kardeşinden af dilenip Tanrıya yakarırmış. Mehbup, bepbuk, mehbup, bepbuk ...ben vurdum, ben öldürdüm.....


Ah kenger ah iki kardeşi ne hale düşürdün....!!!
Her okuduğumda bir kez daha ürperiyorum,çok acıklı çokkk....İsmiminde bir söylencesi var, ama ne yazık ki hüzün verici bir söylence...
Bu hüzünlü söylenceden kurtulalım..Biraz tebessüm edelim..

Şimdi gelelim google amcamızın diğer marifetlerine,ben derimki koz vermeyin google amcamıza hiç affetmiyor hemen yayınlıyor:))

Sen yaz, Google tahmin etsin :))



Herkese sevgilerimi gönderiyorum:)

Yorumlar

siminya dedi ki…
isminin anlamı buydu demek :) bende kenger toplardım köyde çok severdim çiğnemesini şimdi tadı iğrenç geliyor
mehbup dedi ki…
@Siminya, ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim..
Mehbup'un anlamı ''sevilen,sevilmiş,sevgili.'' anlamına geliyor..

Kenger hatırlamıyorum yediğimi:)
Tekrar teşekkürler:)
Özgür dedi ki…
Yalnız videodaki görüntüler Google marifeti değil. Onlar bobilerdeki üyelerin yaptığı photoshop çalışmaları. :D
mehbup dedi ki…
@mr_lonely, biliyorum.Denedim çünkü, bulamadı google:)
Bir yerde de kelime hatası var ,onu bile gördüm.:)
Teşekkürler mr_lonely..
BilgiBankan dedi ki…
Bir blogger erişimi farklı şeylere vesile oldu işte :) İsminin anlamını öğrenmiş olmuşsun çok güzel bir anlamı varmış ;)
Bu arada video süper ya şu bobileri tebrik ediyorum :D
Abdullah dedi ki…
Kelimenin kökü "H" ve "B" harfleri olup bu hafrlerden türemiştir.
HUBB = Sevgi, Muhabbet, bağlılık anlamlarına gelir.
Aynı şekilde "Muhabbet" kelimesi de aynı köktendir.
İsim olarak kullandığımız HABİB de yine aynı kökten gelmektedir.

Yalnız Mehbup pek kullanılan bir kelime/isim değildir bildiğim kadar.
Stil Direktoru dedi ki…
Geçmiş bayramın kutlu olsun canım.Bizde dün döndük tatilden. sevgiler
Unknown dedi ki…
İsminiz gibi sevilen, sevilmiş, sevgili olmanızı hüznün sizden uzak olmasını dilerim.Sevgiyle kalın...
Sayfanızı okuduğumda ayrı bir zevk alıyorum kıssadan hisseler...
teşekkürler.
MOMOL dedi ki…
doyasıya blog okumak yorumlamak meğer ne büyük nimetmiş :) ohh be şükür dedim yani, Allah'tan sana dün bahsettiğim sorunda geçiciymiş, bugün herşey eskisi gibi yerinde :)

hikaye gerçekten çok acıklı, okurken içime bir ürperti geldi...ve isminin anlamıda gerçekten çok güzel, özel..

sevgiyle kal arkadaşım:)
Fikrin Ne? dedi ki…
google olayını cok begendım ya :):)
TATESAL dedi ki…
Canım merhabalar....Artık görüşemiyoruz nedense....Bir bakayım dedim hemşerim nasıl neler yapıyor....Sevgiler
mehbup dedi ki…
Teşekkür ederim arkadaşlar:)
Beyaz Hanımeli dedi ki…
Merhaba, blogunuz çok hoş. Sevginiz, sıcaklığınız, hüznünüz yansımış yazılarınıza sanki. Ellerinize sağlık.
Serap dedi ki…
Ne hikayeler var aslında değil mi? İsimler anlamları ve anlamları kazanma şekilleri. Kimbilir ne isimler var. Keşke dünyadaki hepsini toparlayabilsek. Süper bir arşiv olur. Her ismin hikayesi. Benimkine konacak bir hikaye bile yok :)
mutfakcini dedi ki…
çok güzelmiş mehbup un anlamı.söylenceyi çok beğendim.kenger toplayıp tadına bakmıştım ben de.ama yiyemedim:) sevgiler canım.
NoEngel dedi ki…
Merhabalar,
İsminin anlamı çok güzelmiş mehbup ama itiraf ediyim yazımı zor.Bazen b mi p mi diye tereddüt ediyorum. :) Ayrıca bu isimler o kadar da önemli değil o ismin altında ki değerli kişilik önemli.Sonuçta isimleri var eden ruhunuzun güzelliğinde ki yansımalardır. Bu güzel konu için teşekkürler.Sevgiyle ve sağlıcakla kal...
my_immortalize dedi ki…
Ben bu bepuk kusunun hikayesini biraz farkli biliyorum.Bize anlatilan iki kaardesin annelerinin olumunden sonra uvey analarinin kenger toplamaya gonderdigi,toplanan kengerlerin torbayi delmesi sonucu hepsinin dusmesi ve ablanin kucuk kardesine inanmayip,hepsini yedigini iddia etmesi,bunun uzerine kucuk erkek kardesin ablasina o zaman karnimi ac bak demesi,ve ablanin,kucuk kardesin karnini kesip oldurmesine duydugu pismanligi seklinde anlatiyorlar.O gun bugundur abla bepuk kusu ben oldurdum diyerek dolasirmis.
FFatiHH dedi ki…
çok güzell hüzünlü bir hikayeden sonraa güzel bir müzik ve gülümseten google videosu..gerçekten bi hoş oluyo insan... :) ellerine sağlık..
mehbup dedi ki…
@my_immortalize ziyaretiniz için teşekkür ederim.Google da çok aradım bulamadım,başka bir hikayesi daha vardı.Çemişgezek sitesinde bu çıktı..Tekrar teşekkürler.

Hepinize tek tek teşekkür ederim..